Hvor autentisk tør du være i din business?

En af de største hurdler for os selvstændige coaches, terapeuter og konsulenter er måske ikke så overraskende det der med salg og synlighed.

Et nødvendigt onde, der følger med jobbet, og som altså kun de færreste af os bryder os ret meget om (hvis ikke ligefrem hader).

Dels klæber der sig bare noget klamt til det der med at puste sig op og overbevise andre om, hvor klog, sej og dygtig man er.

Eller værre endnu - følelsen af at skulle presse, manipulere og overtale andre mennesker til at købe ens ydelser og produkter. Yikes!!

Og så skulle man jo tro, at redningen kom susende ind fra højre, når vi får at vide, at vi endelig skal droppe pistolsalget og i stedet bare være os selv ...

Tjoh ... for det er da virkelig også bare super nemt , ikk’?! 

Sandheden er, at hvis der er noget, som er svært for os mennesker, så er det netop at sænke paraderne og ‘bare’ være dem, vi er ...

Over for andre i det hele taget - og i vores business i særdeleshed.

For hvem er vi egentlig at stille os frem på den måde?

Er vi overhovedet dygtige nok? Gode nok? Pæne nok?

Og har det, vi siger overhovedet værdi for andre?

Er vi mon for meget? Eller måske endnu værre for lidt?

Sådan har jeg selv haft det mange gange, når jeg har siddet med bankende hjerte og stirret på ‘start livevideo’ eller send-knappen, mens mit ego desperat har forsøgt at finde en milliard gode grunde til IKKE at klikke (endnu).

Og lad mig for god ordens skyld lige skynde mig at slå fast:

At være autentisk handler ikke (nødvendigvis) om at gå live med morgenhår, droppe make-up’en og filtrene på vores billeder - eller lufte ALLE vores skæve sider.

At være autentisk handler i bund og grund om, at vi stopper med at lade som om, at vi altid har styr på alt vores shit.

Og det handler om at være i integritet - at der er overensstemmelse mellem det, vi tænker, det vi føler og den måde, vi handler på.

Det kræver, at vi tør skubbe EGOET lidt til side og sætte HJERTET forrest.

At vi tør være sårbare, når vi stiller os op på ølkassen og vise verden vores true colors, frem for at jagte likes og leads i skjul og sikkerhed bag et skjold af diplomer, metoder og slagtilbud.

At vi tør møde verden - og ikke mindst vores kunder! - i TILLID frem for FRYGT.

At vi tør GIVE SLIP på at skulle sælge noget og i stedet fokuserer på at skabe VÆRDI.

Men ... når det nu alligevel (også) er så skide svært, hvorfor skal vi så overhovedet bestræbe os på at være mere autentiske?

Fordi det i længden ikke bare er langt mere behageligt (for alle), det VIRKER også langt bedre, når det kommer til at tiltrække (betalende) kunder i vores forretning.

For ALLE kan spotte, når vi IKKE er autentiske. Børn som voksne. Og det er altså et turn off for langt de fleste.

Til gengæld findes der intet mere tiltrækkende, tillidsvækkende og inspirerende end mennesker, der tør være sårbare og vise os, hvem de er - for når de gør det, tillader de os at gøre det samme.

0 kommentar(er)

Skriv din kommentar her ...