Tør du skræmme dine kunder væk?

“Tør du skræmme 90 procent af dine kunder væk”, spurgte min første mentor mig engang.

Eller som min mand lidt mere bramfrit udlagde det for mig en dag:

“Først når nogen kalder dig for en so, ved du, at du er skarp nok i din markedsføring.”

Vi mennesker VIL ELSKES - og helst af alle.

Men sandheden er (desværre), at der ALTID vil være nogen derude, der bare ikke kan li’ os.

Mennesker, der synes, at vi er for meget, for lidt, for skingre - eller måske slet og ret bare lukker lidt for meget l*rt ud.

Stiller vi os op foran 100 mennesker og deler ud af os selv, vil 10 juble og klappe i hænderne, mens 10 vil ryste på hovedet og rulle med øjnene.

Og de sidste 80 ... well, they just don’t really give a flying f*ck.

Og hvad gør vi så?

Vi slår knuder på os selv og bruger al vores energi på at REGNE UD, hvordan vi kan vinde øjenrullernes og de ligeglades gunst - og glemmer fuldstændigt de 10, der allerede er helt pjattet med os ...

Problemet er bare, at når vi forsøger at please andre (læs: undgå at skræmme dem væk) ved at SKRUE NED for os selv, afskærer vi faktisk os selv fra lige præcis det, vi så inderligt ønsker os - nemlig at TILTRÆKKE alle de mennesker (og kunder!), der RESONERER med lige præcis os og vores budskab.

Og i stedet ender vi så der, hvor vi IKKE ønsker at være - et sted uden (de rigtige) kunder, fyldt med selvbebrejdelser og en larmende følelse af ikke at være (god) nok.

Vi mennesker frygter at være sårbare mere end selve døden - og der er da heller ikke noget, der kan få mit hjerte til at trække sig mere sammen end tanken om at blive afvist som en FIASKO.

Men fordi jeg ved, hvad jeg taber, hvis jeg IKKE gør det, vælger jeg alligevel BEVIDST at ØVE mig i at hoppe ind i arenaen og løbe risikoen hver evig eneste dag ...

... for at skræmme 90 procent af mine kunder væk.

... for at blive kaldt en so.

Og tro mig, det ER risikoen værd!

0 kommentar(er)

Skriv din kommentar her ...